fredag 25 november 2011

Eskilstuna

Har tillbringat dagen i Eskilstuna och jobbat på Clas Ohlson! Superkul som vanligt och eftersom staden ligger närmre Köping än Stockholm stannar jag hos svärföräldrarna över helgen... Myyys!

Måste berätta en liten hemlighet, borde inte säga något men jag kan inte hålla mig.... För några veckor sedan fick jag tipset att söka tjänsten som Eventkoordinator på ett stort svenskt företag. Med stort menar jag stort, de omsätter sex miljarder om året :) Jag gick "all in" med ansökan men har egentligen inte vågat tro på något. Denhär tjänsten innefattar att man ska driva alla events runt om i Sverige inkl rekrytering och planering. Tänk alla mässor, alla festivaler, alla butiksdemon, alla turneér, alla allt....!! Och äntligen, idag så ringde telefonen. På tisdag åker jag nästan trettio mil på intervju. Sjukt nervkittlande. Jag är så övertygad om att jag är perfekt för tjänsten! Konkurrenter kan komma med sina utbildningar om PR och marketing. Inget kan slå mina tio år i branschen, jag har gjort allt och inget inom event och vet precis hur man sköter allt kring och runt.

För övrigt har jag tackat ja till lokalen jag va och tittade på. Har skickat in mina kalkyler och företagspresentation till mäklaren som i sin tur ska visa för hyresvärden. Skulle tippa att det tar några veckor, sen vet jag om jag fått kontraket. Min tanke är i så fall att starta upp företaget i januari, anställa två i februari, lära upp dom för att sedan låta de dela på öppetiderna. Jag kommer naturligtvis själv försöka vara i restaurangen minst en dag i veckan några timmar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar