lördag 11 december 2010

Rackarkidset

Idag fick jag ett kul besked....:

Jag blir legally a student again!!

Till våren blir det praktik, termin 2 till sjuksyrra! Vet inte vart jag blir placerad än, hoppas på akuten hos Dalen eller Södesjukhuset :) (Vet att det kommer blir typ Enebackens äldreboende, för så spänande är alltid första praktikplatserna...) Då ska Evelina jobba gratis 5 dagar i veckan!
Det är med blandad förtjusning jag inser att jag inte längre kommer ha samma frihet, ekonomi m.m. som tidigare. Men min stolthet i en utbildning väger över, tycker det är så otroligt häftigt :)
Känner faktiskt lite ljuv revansch också, "fina" föräldrar som tyckte rackarungen (dendär Simonaho-ungen) hade dåligt inflytande på deras barn under lekis - de lägger sina liv i mina händer på en akutmottagning... :))))))

Basse va borta på julfest med NRJ medans jag och Tessie hade myskväll. Har städat och donat inför resan och Elva (Elvir, Elven, Elleven!?!?) som ska bo här när vi är borta... 
 


Jobbade på SAPSA mässan för några veckor sedan...
Alla höga it människor som jobbar med mjukvaran Sapsa va där,
Ericsson, Coca Cola, Nordea, Ecco osv. Sjukt coola människor,
många itnördar som vuxit upp och blivigt mångmångmiljonärer på sina intressen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar