torsdag 12 januari 2012

BÖRJAT TRÄNA

Har köpt årskort på Friskis & Svettis. Gillar att gå på skivstång och spinning men idag gick jag på gympan, tanterna är heeelt galna. Fattar inte hur de kan ha sån kondition när de säkert är över 60!? Dessutom är jag handikappad när det gäller koordination, det är som om min underkropp inte kan arbeta tillsammans med min överkropp. Verkligen skrattade åt mig själv när jag studsade runt i salen idag, så fort jag blandar in armarna i stegen blir allt kaos. Har alltid haft det så, minns i högstadiet när alla skulle gå på aerobic och jag fick stanna hemma för jag va handikappad ;) Måste vara något centra i hjärnan som dött vid födseln.

Har levt nyttigt på flera sätt senaste veckan. Sedan jag kommit hem från USA och Thailand har jag för vana att göra mig en liten "nyttighetsshot" på morgonen. Oftast innehållande:
 - 2-3 cm riven ingerfära
 - 1 msk gurkmeja (googla, det är typ det bästa du kan få i dig!)
 - 1 msk kanel
 - 1 tsk guarana
 Allt ovanståendes blandas med saften från en grapefrukt. Brukar nästintill spy direkt efter, men en mix av placebo och faktisk effekt ger verkligen en härlig känsla som håller i sig över dagen!

För övrigt rullar allt på. Kom till Stockholm i lördags och började jobba direkt. Har massor av jobb i vår, har till och med fått tacka nej till en del. Marc O´Polo ringde och ville att jag skulle börja på NK (minns ni att jag jobbade för dem på ett event i höstas?) men jag hinner inte... :( Har två butiker där jag jobbar heltid tillsammans, uppå det jobbar jag med mina älskade events och en del på äldreboendet. Verkar som ett av mina nyårslöften kommer gå åt skogen direkt. Lovade mig själv att ta upp jobb på tv och film.... men men!! :/

Ett endaste litet Gojibär (de röda förpackningen) innehåller lika mycket C-vitamin som en hel apelsin!
Jag är inne i en period då jag är otroligt intresserad av nyttigheter... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar