tisdag 3 januari 2012

TILLBAKA TILL VERKLIGHETEN

Jag och Basse hade fyra timmar från Hollywood till Las Vegas och började prata om de nya året. Han frågade bland annat vad jag hade för förväntningar på nya året.

Jag håller fortfarande kvar vid tidigare mål såsom:

 - Umgås mer med Tessie.  Börja agility igen eller i alla fall ta mig tid till ordentliga långa lekpromenader flera gånger i veckan.
 - Klara av Anatomi & Fysiologi tentan. Göra mig helt redo att starta termin 3 till hösten.
 - Träna bort mina ryggproblem. Gå till sjukgymnasten regelbundet.
 - Göra lite mer mediajobb. Minst ett var tredje månad. Det ger mig så mycket energi, får ju mina boostar att få stå i centrum :)
 - Investera mina sparade pengar i något. Som det ser ut nu blir det aktier (fy fan va tråkigt), men jag vill hellre starta eget. Får fila vidare, massor av komponenter som spelar in.
När jag sammanfattar 2011 känns det väldigt sparsamt för att vara mig, men jag måste påminna mig själv om att jag faktiskt pluggade hela våren!! Gjorde termin 2 av 6 :) Att bli sjuksyrra är fortfarande en dröm som inom sin tid kommer förverkligas.

Vad som än händer, överallt och ingenstans, hur hemska incidenterna är så är vi (poliser, syrror, brandmän m.fl.) alltid först på plats. Sjuksköterskor hjälper barn att komma till världen och finns där när människor dör. Jag kan knappt förstå att JAG kan göra sådan skillnad, att jag har äran att hjälpa till när det verkligen behövs :) Trivs så bra när jag jobbar på äldreboendet - det tar, men det ger.

Sååå, hösten 2012 hoppas jag göra ytterliggare en termin...


Hur ballt är det inte att bli superhjälte!?! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar