tisdag 21 maj 2013

TESTPANELEN PROVAR: UMAMI TASTE TEASER

Vill vända mig till fler mammor i min blogg. Därför introducerar jag nu "Testpanelen" där Lotta & Penni kommer vara försökskaniner på diverse produkter :) Det skulle vara kul att få kontakt med fler som provar produkter i babyvärlden så kan vi tillsammans betygsätta allt som finns i djungeln! Hör gärna av er...!

För några veckor sedan fick jag hem en spännande sak, "Umami - Taste teaser".

Beställde den hos Careb tillsammans med lite annat smått och gott. Det ser ut typ som en stor napp, men pipen är större och mer långsmal. I denna kan man hacka ner små bitar av tex frukt eller grönsaker, stänga och sen låta barnet suga och bita. Det är ett sätt att prova ny föda utan risken att sätta i halsen eller kladda! Lotta (som va försökskanin) har endast fått tre små tänder så jag provade med lite honungsmelon.
Det vart succé! Nu kanske inte melon va det ultimata då den ganska snabbt mosades och bitarna förvandlades till saft :)

På förpackningen står det att babyn ska vara minst 6 månader, Lotta är 7 så det passade bra. Dock tror jag hon kommer ha mer användning av nappen om några månader, när hon själv kan hålla stadigt i nappen och "bita själv". Nu vart det mest mamma och pappa som tyckte det va lajbans att se Lotta mumsa :) Jag beställde en napp utan reservpipar men ska absolut köpa några extra pipar då Taste Teaser fick 5 av 5 möjliga poäng :)


Här hos Jollyroom kan ni beställa, 79 kr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar