torsdag 27 juni 2013

ÄL, BIM, BP & SPÄNNANDE TESTER

Förutom att arbeta är min största hobby att läsa lyckliga mammabloggar. Det är väl ingen hemlighet att jag och min man försöker (lite halvdant) skaffa barn. Jag har ätit ppiller över tio år och slutade ganska nyligen, vi har absolut inte försökt speciellt länge och det är absolut ingen stress. Jag längtar tills dagen med stort D men samtidigt kan det kännas skönt att vara "fri" ett tag till :)

Men det är ett så otroligt kul ämne, det är en helt ny värld som öppnar sig! Nästan att jag förbiser att det faktiskt handlar om ett liv, en bäbis som man ska ta hand om resten av livet. Jag längtar så tills jag ska börja mammablogga och umgås med andra tjejer på samma plats i livet. Nu när jag är inställd på att kunna bli gravid ser jag bäbisar, barnvagnar och gravida kvinnor vart jag än vänder mig.

Mina vänner har ibland påpekat att inte prata så mycket om barnämnet än, "det kan ju ta väldigt lång tid - om det ens går att bli gravid med sin partner".
Men det tycker jag är individuellt. Jag har alltid vart en öppen person som pratat vitt och brett om allt och inget. Skulle det gå ett år eller två utan resultat får vi ta tag i det då. Nu lever jag i en "pre-baby" bubbla :)

Köpte för skojs skull ÄL tester för två månader sedan. Jättekul att pinka dubbla streck eller smileygubbe :) När det hände slängde mig på luren direkt och förklarade läget för Basse, som tyvärr inte alls förstod det roliga i en ägglossning... :)

Har också börjat titta på djungeln av babytillbehör på nätet. Än så länge har jag fastnat för Barnparadiset, bra och fina saker till bra priser. Har faktiskt beställt hem en del :) Kunde inte låta bli, ska visa er senare i veckan!

'
Ääääälskling!!!!!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar