lördag 29 juni 2013

DAGENS SKRYT

Efter jag nyss betalt moms, arbetsgivaravgifter, löner och räkningar finns nedanstående kvar på kontot. Det kliar i en entrepeneurs fingrar och jag måste investera i något nytt! Effecta har redan maxat sin marknadsföring så där går det inte att lägga mer resurser. 

Ska höra med min revisor hur mkt omsättning jag haft sedan oktober förra året. När jag startade hade jag inte en aning vad jag skulle sikta på men ganska snart lade jag 500 tusen som mål. Det är nog redan nått. Vad tror vi om 2014? 750 tusen?

Funderar på att starta nytt AB och sälja detta bolag så fort papperna samt konton står klara. Det finns en väldigt stor marknad för att köpa/sälja aktiebolag utan omsättning (Blondinbellas pappa gjorde sina miljoner just på denna bransch). Vanligtvis är det personer som av någon anledning inte har tid eller lust att starta upp eget (=allt pappersarbete) men det kan också vara personer som är nära att få ett eftertraktat hyreskontrakt som behöver ha ett AB klart för inflytt (och därför få kontraktet).

Eller att jag bildar ett Investment bolag och investerar i Effecta, det vet jag att många större företagare gör. Shit, det är en lång startsträcka och inlärningsprocess att bli framgångsrik.
Kan man någonsin bli fullärd?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar