tisdag 29 oktober 2013

NÄSPLASTIK HOS GABRIELLA RUDBECK WATTIN

Idag har jag blivit ompysslad hos Plastikkirurggruppen. Jag har sedan några år haft en liten plupp/vårta på ena näsvingen, en talgkörtel som slutit sig och växt. Det är inget som tydligt syns, men jag har stört mig på den - och det är ju det som är meningen med förändringar: Att man gör dem för sin egen skull :)

Gabriella är främst bröstkirurg men gör mycket annat också. Jag har vart så otroligt nöjd med min tidigare kontakt med henne och önskade därför att hon skulle ta hand om även denna korrigering.

Såhär gick det till att göra en enkel näsplastik på Plastikkirurggruppen:

Kliniken ligger (känns extra seriöst och tryggt) på högsta våningen i Sabbatsbergs Sjukhus.
I hissen upp:

Först checkar man in i receptionen och sätter sig i väntrummet, bläddrar i en tidning eller kikar på tv :) Därefter kommer Gabriella och hämtar till operationsavdelningen. Väl där får man ett eget skåp med lås för att hänga av sig jacka, väska osv. 


Eftersom jag varken gjorde ett längre eller direkt väldigt avancerat ingrepp räckte det med en rock och mössa som ombyte.

Snygga kläder :) 


Syns lite dåligt, men det är en vit prick på näsvingen. Glömde ta med digitalkamera :(

Detta är de två största operationssalar som finns hos Plastikkiurggruppen
Nr 1 ligger till vänster i bilden och är en mindre sal (där jag befann mig denna gång), nr 2 och 3 är större salar för mer avancerad kirurgi. Det var i nr 2 jag gjorde min bröstoperation för några veckor sedan.


Här är sal nr 1, min sal idag :)

Gabriella går och förbereder sig medan jag blir omhändertagen av sjuksköterska.

Lägger mig tillrätta på britsen. Det är alltid lite sådär obekvämt första stunden att lägga sig ner tycker jag :) Man överlämnar sig till någon annan - just därför är det galet viktigt att man har förtroende för sin kirurg! 


En kall platta klistras på magen.
Denna är till för att "jorda mig" om jag skulle få en stöt av någon av maskinerna. 

En snygg huvudduk :) Oavsett om man sövs eller inte får man en sådanhär.


Vid detta laget fnissar sjuksköterskan lite och säger att det får vara "slutdokumenterat!"
Jag får en skön ögonmask över ögonen, det känns väldigt avslappnande. Jag lägger mig tillrätta med huvudet på sidan så jag inte ska rycka eller röra mig när Gabriella arbetar.  Efter detta ger hon mig en bedövningsspruta, som sticker till en mikrodels sekund, därefter känner jag inget mer. Får två omgångar av bedövning, men känner bara trycket mot näsan - det gör inte ont.

Ganska omgående börjar Gabriella sedan arbeta. Det är både mysigt (omhändertagande, ompysslande) och lite obehagligt på samma gång. Jag känner ju trycket när hon är där och skär, arbetar men känner inget. Andas genom munnen och lyssnar på när hon och sjuksköterskan pratar med varandra. Det är inte alls läskigt, endast lite "knasig" känsla när man känner tryck men ingen känsel.

Efter ca 20 minuter är allt klart och jag får 4 st små, fina stygn och blir omplåstrad. Får direktiv om hur jag ska tvätta och sköta om såret. Klart!



Gillar den hudfärgade tejpen! Syns inte alls mycket, speciellt inte på långt håll.


Lite rinnande mascara och plåster, annars inga spår av dejten med Gabriella :)


Det blev en trevlig eftermiddag. Besöket var snabbt och nervositeten gick över så fort jag träffade Gabriella och sjuksköterskan hos Plastikkirurggruppen.

Jag värdesätter naturlig och avslappnad service. Jag tror att personkemin mellan en kirurg och patient är väldigt viktig. Precis som jag ger mitt allt för att arrangera ett magiskt bröllop åt kunder, precis så viktigt är det att en kirurg/läkare gör sitt yttersta i gott omhändertagande till varje kund/patient.

Jag har träffat många läkare inom skönhetsindustrin, men med handen på hjärtat är Gabriella den som sticker ut mest. Hon är en sådan läkare som får mig att känna mig som den viktigaste människan i världen, just i det ögonblicket. Haha, och då vet jag att hon har ett otroligt hektiskt schema som en av landets främsta kirurger :)

Gabriella är en person som hellre ger en kram än stelt handslag när man är på återbesök, man får alltid det största leendet samt "Heeeeej vännen, vad kul att se dig!".
Service kallar jag det. Ut i fingerspetsarna.

Jag rekommenderar varmt att boka en konsultation med Gabriella Rudbeck Wattin, ni kommer inte ångra er!

Här kan ni läsa om min tidigare bröstoperation hos Gabriella Rudbeck Wattin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar