onsdag 12 december 2012

FULL RULLE MED DORIS

Jag lever!! :)

Vi hämtade Doris förra lördagen och därefter har lilltjejen tagit upp all min lediga tid!

Jag hade förträngt glömt hur jobbigt spännande det va med valp :)
Men hon lär sig fort! I natt sov hon genom hela natten och hon förstår redan "nej", "sitt" och "ligg" :) Vi har inte haft henne ens en vecka!? Skönt att ha en pudel...

Igår hade jag en heldag i stan, fixade naglar och va hos frissan. Både Tessie och Doris va med, det va lite otympligt men det gick. Lite svårt att träna Doris ostört, folk kommer fram heeela tiden och vill gulla med henne... Kul i början men irriterande efter typ fem timmar!

Idag skulle jag ner till Malmö och besöka Citadellkliniken. Gick upp 04.30 och kände hur en våg av ovilja sköljde över mig. Kontrollerade att tågen samt tunnelbanan gick utan störningar, vilket de tyvärr båda gjorde ;) Segade mig iväg till t-centralen, hade packat portföljen med jobb samt stuvat in lilla Doris i hundväskan.
Tåget skulle gå 06.21 och vi va i god tid. Väl på perrongen surade jag eftersom jag verkligen ville ha en lugn dag hemma, inte ge mig ut på äventyr till Malmö i snöstorm.
När tåget rullade in på perrongen började folk stiga ombord.
Jag stod kvar.
"Näää, f*ck this", tänkte jag och gick tillbaka till tunnelbanan. Kom hem till en förvånad Basse.
Detdär med att leva i nuet! Borde dock vart smart och sålt min biljett på perrongen, men beslutet kom över mig i absolut sista sekunden. Tur att jag inte hade bokat hembiljetten :)

Premiärtur! Smidigt när man än så länge kan trycka ner båda tillsammans :)

Sover gott på min jacka, bredvid varmt element....



Hit, men inte längre :)

1 kommentar:

  1. Skönt att styra lite över sig själv och vara spontan Men nyfiken på vad du ska hitta på, på citadellkliniken Hoppas du får en bra söndag

    SvaraRadera