onsdag 3 juli 2013

SMÅ SAKER I VARDAGEN

Varje dag startar kring 08.00 för mig. Det första jag gör är att tvätta mig, sätta på mig joggingkläder och ge mig ut på en skogspromenad med hundarna. Håret sitter i en rufsig boll på huvudet och sömnen ligger fortfarande latent. Det är ett mysigt sätt att vakna på tycker jag!
Forskning har visat att människor som är ute i naturen (speciellt skog) är lyckligare än övriga och jag tycker faktiskt att jag mår bättre när jag får tid att gå på mina små skogseskapader.

Har jag tid brukar jag sätta mig på en sten och bara njuta av naturen.
Då och då träffar man andra hundägare som också promenerar med lösa hundar. Tycker det är så mysigt :) Man hejar lite smått och låter hundarna hälsa och leka av sig. Man kan finnas bredvid varandra 5-10 minuter utan att säga ett ord... Okomplicerat på morgonkvisten :)

Idag hann jag plocka lite blommor, tycker det är så fint och hemtrevligt att ha på köksbordet.
Eftersom Basse kör RIX FM Morronzoo och försvinner 05.00 varje morgon lämnade jag denna lilla bukett med notis som överraskning :)


Vi är ett otroligt bra team, jag och Basse. Bästa vänner men samtidigt varandras mentor. 

Vi pratar dagligen om våra arbeten och låter oss reflektera över varandras karriärer. 
Tror det är väldigt värdefull feedback, vi kan verkligen komma med olika vinklar på problem och möjligheter då vi är i totalt olika branscher!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar