måndag 18 november 2013

KÄNSLAN

FAN!! Igår slog mig tanken att jag måste bli lite mer viral, speciellt i sociala sammanhang gällande arbete och mina företag. Alla ska ju finnas med överallt, man ska nätverka, vara på Google+, Insta osv osv. Det har ju vart ett massa tugg om "Linkedin" så jag loggade in, skapade konto och började fixa - kände mig "rätt i tiden".

Systemet var i ett typ stegprogram vilket gjorde att man skulle fylla det i Linkedin frågade om. Det var något med kontakter, hej och hå, jag tryckte vidare och bjöd in - det är väl så alla gör?

Idag har jag börjat få tillbaka mail från folk jag inte känner typ:
"Hej Evelina, kul att du vill nätverka på Linkedin! Jag har flera mailadresser och.... bla bla bla"
Folk verkar ju ta detta på jättestort allvar!?

Jag skäms ihjäl!! Jag tror jag har försökt bli Linkedin-vän med halva jorden nu... Vad ska folk tro?? Jag trodde inte detta var på så stort allvar??
Det är ju precis som om jag skickar vänförfrågningar till arbets-bekanta (helt opassande) på Facebook!!

Jäkla internet!! Ni anar inte vilken ångest jag har nu... Åååååå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar