lördag 17 november 2012

PASSERAT EN MILSTOLPE

Vänner! Nu kan jag med lättat hjärta berätta om mina förberedelser de senaste sex veckorna...
Mitt företag har precis slagit ner en milstolpe till sin historia.

Måndag, tisdag, onsdag och torsdag har ägnats åt SIME 2012, på Circus, Café Opera och Teaterskeppet. Effecta Eventpersonal hade hand om totalt 42 värdinnor - och alla mina förberedelser föll ut i perfektion.
Mitt första stora arbete med företaget blev succé.

Jag är så otroligt glad över min rekrytering, personalen för Effecta Eventpersonal är verkligen top notch!

Nu fortsätter expansionen av Effecta i snabb takt. Igår köpte jag en Macbook Air, bokhyllor och beställde bokföring/löneprogram. I helgen ska jag besluta om vilket företag som får göra Effectas nya hemsida. Nästa vecka ska jag se över hur jag ska marknadsföra företaget, en Pr-konsult ska hittas. Jag ska även sökoptimera Effecta Eventpersonal, någon som vet någon duktig? Ska nog kontakta Google och höra vad de rekommenderar. Jag räknar med att se resultatet av mina investeringar till årsskiftet.

Jag vill arbeta sakta med säkert, det finns ingen stress i att växa.

Det är en tillfredställande känsla att succesivt bygga upp sitt företag. Jag har inga lån, inga krediter utan bygger verksamheter allt eftersom likvider faktiskt kommer in. Nu lämnar jag bokföring i pappersform och ger mig hän åt ordentliga online system.

Idag ska jag riva ut förrådet/min walk in closet för att göra plats åt ett ordentligt kontor. 
Jag ska till Ikea och köpa kontorsstol och skrivbord. Mina älskade loppislådor åker till välgörenhet...
Ikväll ska jag ta en onlinekurs i mina nya bokföring/lönesystem. Morgondagen ska ägnas åt att föra in all personal i ett personalregister, ska försöka bearbeta de första lönerna också...

Liten bildbomb från eventet som vart i veckan. Fotografen har inte bearbetat bilderna, så detta är egentligen en utkast av vad som väntar :)


Yasmina rekryterades från Södertälje och visade sig va ett stjärnskott.
Välkommen in i gänget!




Nu kör vi!

Jag kan såklart inte hålla tassarna borta från att hjälpa till... 

Efter sista passet på Circus va vi värda bubbel!

Mina värdinnor Sandra och Louise fick en spännande dag på havet!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar