onsdag 17 april 2013

VÅREN HAR KOMMIT!

Kände hur solen verkligen slog mot mig med värme på morgonpromenaden. Nu börjar det bli varmt på riktigt!

Underbart med sol och värme, man blir så fylld av energi. Börjar även tänka lite smått på "beach -13", skulle gärna forma kurvorna lite extra innan badsäsongen. Dessutom planerar jag och Basse kanske bäbis, då är det bra att vara i fysisk form :)

Det bästa man kan göra som otränad blivande mamma är att börja träna regelbundet redan innan graviditeten, och att sedan hålla sina regelbundna träningspass. Naturligtvis utformar man träningen allteftersom vad kroppen klarar av. Jag kör powerwalks två gånger i veckan och tar ut hundarna samtidigt.

Har dessutom börjat tänka lite mer på vad jag äter och därför beställt hem soppor samt shakes från "Sophiakuren". Produkterna används till störst del av personer som vill gå ner i vikt och då ska man äta strikt enligt deras diet, men jag byter bara ut något mellanmål eller kvällsmat mot en produkt!
Till exempel: Istället för en smörgås på kvällen tar jag mig en shake och istället för en snabb lunch på McDonken micrar jag en soppa! Mycket nyttigare!
Många andra ersättningsprodukter (typ Nutrilett) innehåller väldigt mycket socker, kolhydrater och lite proteiner medans Sophiakuren har mindre socker, mer protein, alla viktiga vitaminer och mineraler, är laktosfri och smakar supergott!!

Så alla ni som vill komma i form för sommaren -13 eller bara bli allmänt mer hälsosamma:
Klicka här och beställ hem några prover!


Sophiakuren - Kyckling Chili soppa... Mumma lunch!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar