fredag 5 mars 2010

Miss Talk

Min älskade sambo kom och satte sig bredvid mig på sängen idag. Kände direkt att något va fel, utan att säga något kramade jag henne och hörde hur hon började gråta mot min axel. Lilla söta vännen, pratade med henne, lugnade henne.

Är det något jag är bra på och brinner för är det att dela med mig av mitt självförtroende, gav henne ett långt utlägg om energier och hur jag ser på livet.

Varje människa måste först och främst se sin egen skönhet, man måste älska sig själv. I dagens samhälle är det något man måste lära sig, det kommer konstigt nog inte automatiskt. Därefter måste man förstå vikten av sitt eget inflytande i allt som sker. Det är bara du, och ingen annan som gör ditt liv till vad det är. Vad som än har hänt i ditt liv har du fortfarande samma framtid som alla andra på jorden.

Problemet med min sambo är att hon inte förstår hur stark och underbar hon är, hon har fastnat i något som hände när hon va barn. Sa åt henne att ta sig ur det, acceptera det, lägg till det i erfarenheter, kunskap MEN gå för fan vidare. Låt inte en jävla händelse i ditt förflutna störa dig i din framtid. Man kan göra precis vad man av sitt liv.

Oavsett i vilken situation man befinner sig i får man alltid ett val - ett val att välja hur man ska tackla och hantera det som händer runt en. Som jag har sagt tidigare, man väljer själv genom vilka glasögon man ser sin tillvaro i. Vänder du jobbiga händelser till erfarenheter eller ser du bara allt i svart!?

Ps: Min kille tycker det är jätteintressant att lyssna på mina livsfilosofier. Helst efter jag har druckit några glas vin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar