tisdag 21 september 2010

Don´t blame the messenger - Jimmie Åkesson

Sverigedemokraterna är nu större än flera parti i riksdagen men det verkar enligt media som om Jimmie Åkesson brytit sig in på egen hand. Men inte att förglömma är ju att frontpelarna faktiskt rests av en hel del byggare. Är det inte på plats för disskusion om ett samhällsproblem istället för att låta en person ta all skit? Nu inget sagt om hur jag förhåller mig till hans åsikter, dock kan jag tillägga att jag själv är av tredje generationens invandrare :)

Att dessutom andra partier vägrar samarbeta med SD verkar underligt om inte fel. Om jag nu röstade på Sossarna skulle jag nog inte vilja att de samarbetade med Moderaterna bara pga att utesluta SD. Tycker det snarare verkar otroligt odemokratiskt att inte låta ett parti får komma till tals när de trots allt valts in av svenska folket. Oavsett om det är ett jävla skitparti eller inte är de ju invalda...

Well, detta va lite tankar från en vanlig svenssons som inte är direkt insatt.



Förberedning inför imorron som Anja. Extra hår åker ner i väskan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar