torsdag 13 januari 2011

Jag blir VD

Har precis fyllt i papper till Bolagsverket och Skatteverket! Numera kan man titulera sig egen företagare :) Det är helseriöst även om jag inte blir ledsen ifall projektet faljerar, det är ju alltid nyttigt att lära sig företagande!
Har suttit hela dagen framför datorn och gått online kurs om "starta eget". Det går förvånansvärt snabbt att sätta sig in i moms, bokföring, m.m. Lägger man bara manken till kan man allt man vill!
Mitt företag heter SmartMat, några ledord: Nyttigt, snabbt, smidigt och billigt!

Har ni några ideér?!

Önskar jag lärt mig bygga hemsidor på gymnasiet, tog ifs ECDL kort... Kan man fixa snygga hemsidor har man ett enormt försprång inom marknadsföring! Imorron ska jag kolla upp kurser, medborgarskolan har ju alltid. Det är ett sidoprojekt jag ska ha i vår :) Sent nyårslöfte!




Imorron kommer svärföräldrarna till Sthlm för att hjälpa med sista (tunga) flytten! Ska flytta säng, köpa soffa, matsalsbord m.m. *behövs*





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar