onsdag 12 januari 2011

Knasiga snålisar

Idag va vi ute och försökte köpa soffa, hittade en på blocket och hamnade hos ett par i vår ålder som bodde i en finare lägenhet vid St Eriksplan. Kom dit, tog tag i soffan men efter 30 minuters kånkande insåg jag och Basse att bilen helt enkelt va för liten... Påväg därifrån inser jag att jag faktiskt betalt 5000:- utan att fått en soffa. Gick således upp igen och då... Snubben vred på sig många varv innan han frågade efter handpenning "i alla fall". Jag fattade inte va problemet va. Nr 1, han lät mig dra medans han hade mina pengar. Han försökte typ sno dom. NR 2, ge mig MINA pengar. Jag sa att vi får väl återkomma på fredag, det är väl som normalt "först till kvarn". Hoppas soffan är kvar liksom.
Då menade han att "nää, nu har ju soffan vart ute och vänt, nu får det va bra...Nu orkar jag inte med detta" Så om vi bärt en soffa fram och tillbaka i en trappa förlorar den värdet med kanske 3000:-?

Mycket märkligt folk, de där som har en ordentligt hög inkomst men ändå pallar och va så sjukligt snåla. Soffkillen gav oss till och med numret till Statoil och menade att vi kunde hyra släp över dagen. "Det kostade bara 800:-". Jag sa till honom att tyckte han det va så lite pengar så kunde vi dra av det på soffan, men det gick absolut inte.
Både jag och Basse har en bra inkomst, vi kan lätt lägga en tusing på en sporadisk utekväll med middag mitt i veckan. Men när det kommer till buisness med en såndär snåljåp vänder även jag på mynten. Usch.

Lite bilder från inspelningen av reklamen till "Halv åtta hos mig" som sänds nu på 4an:
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar