måndag 4 april 2011

Blir det tredje gången gillt nu?

Har haft salmonella två gånger tidigare när jag bott i Egypten. Senaste gången satte det sig illa, resulterade i reaktiv artrit och skadade leder. Satt i rullstol några månader och flögs hem till ett rehab hem. Nu känner jag mig rätt kass igen, efter Gambia resan. Jag kan helt ärligt inte bli magsjuk eftersom min mage är så härdad, det skulle i alla fall va första gången på många år... Basse har också blivigt dålig och stackars Tessie ligger med feber :( Dock har vi människor varken kräkts eller haft feber, det sistnämnda hade jag de två första gångerna jag vart sjuk.

Tog prover idag hos läkaren och fick order om att hålla mig mestadels hemma och övervaka hygienen noggrant. Fasiken, hoppas detta går över så inte Basse eller Tessie blir riktigt dåliga. Basse klarar sig alltid ^^ men jag hoppas innerligt att Tessie inte blir sämre än hon är nu. Har pratat med två veterinärer och de säger att jag ska åka in när min magkänsla säger till och om tempen drar över 39.5. Det är alltid större risk för komplikationer med små hundar, det gäller att handla snabbt eftersom de inte har några "resurser" att gå på... Usch.

Ska ner till apoteket nu och köpa termometer åt lillan... Hörs sen!

"Hemma-igen" present av Basse:


Jag älskar After Eight, Britney Spears och hjärtangodis :)
När han fyllde år förra veckan fick han.....   ......kärlek och en kram :)
Haha, tänkte köpa en luftballongstur men sparar det tills sommaren, då vädret är bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar