fredag 1 april 2011

Tillbaka på svensk mark!

Oj, vilken resa!! Jag har haft en underbar men intensiv vecka! Har rest på många kontinenter och sett många platser, men har aldrig upplevt ett mer gästvänligt folk än gambianer, tror Afrika generellt är det. Det va rent absurt första två dagarna när jag och Jonas gav oss ut bortom turistområdena. Vart man än gick blev vi bjudna på mat och husrum...
Vi va dock med om två lite jobbiga händelser, mer om detta senare :) Jag är hemma i säkert förvar!

Något annat som förvånade mig va priserna i landet. Mat på gatan kostade ca 2kr, åka "buss" (bushtaxi) 1kr... Det va så sjukt jäkla billigt!! Thailand kan ju kasta sig i väggen :)

Men det va skönt att äntligen komma hem. Har lagt en hel del på telefonsamtal till min älskling, har saknat Basse och Tessie något enormt!! 

En dag i södra Gambia:




Man kunde stanna vartsomhelst och knacka på för att fråga om mat... Här gjorde kvinnan ris och en supergod gryta, ville inte ha pengar men vi gav henne typ 10 kr och hon blev jätteglad :)


Va förbi huvudstaden Banjul:











Åt så mycket god mat! Ni som känner mig VET hur mycket jag älskar gatmat :)
Kofotsgryta:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar