fredag 30 december 2011

CIRCUS DE SOLEIL

Ett uppträdande värt varenda krona! Det kittlade i magen flera gånger av att se akrobaterna högt upp i luften. När de befinner sig 30-40 meter upp i luften, slänger sig runt bland rep, ringar och i varandra för att plötsligt släppa allt och dyka ner i bassängen, ja då får jag svindel :)

Föreställningen heter "O", är huvudcircusen av Circus de Soleil i världen. Den är unik eftersom allt utspelar sig i en enorm vattenbassäng. Lika många dykare som akrobater fanns på plats, de simmade med syrgastankar i botten av bassängen och tog emot/höll nere akrobaterna när de inte va ovanför ytan... Coolt!!

Det va strängt fotoförbud så jag tog några bilder från nätet.
Här på Bellagio va föreställningen, vi satt högst upp:




Eftersom jag i princip aldrig sminkar mig vanligtvis kände jag mig extra fin idag. 

Klart det måste tas kort :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar