söndag 6 januari 2013

MAN LEVER INTE SOM MAN LÄR....

Nu är det lite jobbigt. Som sagt i nyårslöftet: jag måste lära mig välja bort saker i livet. 

Jag vill så mycket, men tiden räcker inte till. Resa, valp, karriär, studier, jobb.
Jag blir frustrerad när jag inte hinner med allt jag vill göra!
Dagarna försvinner ur mina händer. Så känns det ibland, att timmarna på dygnet bara rinner ifrån mig.

Jag har sett över min tillvaro de närmsta fyra månaderna och mina planer krockar gång på gång. Almanackan har flera anteckningar varje dag ända in i april - redan nu! Är inte det lite sjukt? Hur många vet vad de ska göra dag för dag flera månader fram?
Så igår struntade jag i att gå ut på partajj för att delegera ut arbetsuppgifter samt "skala bort" aktiviteter i min tillvaro. Det smakar blod i munnen när jag helst vill behålla allt....

...jag beslutade att skaffa en revisor. Det svider - för jag vill så gärna "klara allt själv".
Men som det ser ut nu är det bättre att jag lämnar ifrån mig delar av bokföring och löner, så kan jag lägga mer tid på sälj och marknadsföring. På tisdag har jag avsatt tid att leta en bra firma som kan arbeta åt mig.

...jag ska nästintill sluta i klädbutiken. Jag ska jobba januari ut, därefter väldigt lite.
Problemet med mig är ju att jag älskar den omedelbara uppskattningen, berömmet. Detta får jag när jag arbetar, både av mig själv och andra. Jag har dessutom en ofattbart bra chef, hon stimulerar mig otroligt. Jag kan inte förstå hur jag jobbar med lika stor motivation efter sex år i "bara en klädbutik". Det ska en riktigt duktig chef till det! Önskar jag kan förmedla samma energi och vilja att prestera till min personal.

...inget "privatliv" de närmsta två veckorna. Jag har nu satt mig i skiten och får således ta mig ur den själv - utan att klaga. Jag skulle aldrig tacka ja till så mycket jobb och skjutit på plugg till min tenta den 12e januari. Två veckor framåt ska jag arbeta/studera 08-20 och verkligen vara effektiv under dessa timmar. Biter jag ihop nu ger det frukt senare.

Om två veckor ska jag va på banan!

Åkte tillbaka till Sthlm idag.
Första gången lillstrumpan åker tåg, gick hur bra som helst :)

Zzzz :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar