tisdag 19 juni 2012

DAGENS ARBETSRESULTAT

Ihärdigthet är en dygd. Idag plockade jag upp telefonen vid 10.00 och la inte ner den förrän 17.00. Jo förresten, åt lunch och gick ut med Tessie någon gång men minns ej tid :)

För er som inte vet håller jag på att marknadsföra mitt företag, Renommé Eventbolag AB. Det går faktiskt ungefär som förväntat, av ungefär tio uppringda säger fem att de inte är intresserade medan resterande kräver mer arbete från min sida såsom ytterliggare mailpresentation eller säger att de "ska lägga oss på minnet". Två av tio säger direkt att de vill anlita oss och frågar mer ingående om priser osv. Hoppas verkligen de sistnämnda snart får stora uppdrag som vi får bemanna :)

Det krävs arbete för att växa, och lite "för att tjäna pengar ska man ha pengar" gäller. När jag jobbade i kundtjänst fick jag minst tio samtal per dag från säljare som ville att just deras företag skulle inleda ett samarbete. Då ska det nämnas att vi satt minst sex i kundtjänst på samma gång. Renommé Eventbolag har inga balla säljare som sitter åttatimmars pass på något kontor, det är jag och Jenny som får jaga runt...

Jag bryr mig inte så mycket om pengar, min önskan är att kunna vara min egen chef, tjäna så jag klarar mig och jobba med det jag älskar - events och hög service.

Vem skulle du vilja anlita?

Jobb för Metro sommaren -09

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar