torsdag 7 juni 2012

HIPPIEFESTEN

Morsning! Jenny ska iväg till flygplatsen nu så jag passar på att få skjuts till Eivissa där jag ska stanna tills imorron. Har kollat in några vandrarhem där jag hoppas det finns lediga sängar...

Igår då!? Jo, kvällen började med att vi alla gick till en lokal barbeque restaurang.
 Helgrillad kanin samt massor av annat kött fyllde bordet. Underbart med så ekologiskt kött, djuren är födda och slaktade på ön. Har säkert gått i hagarna kring restaurangen. Då kan man verkligen njuta av köttet och det får gärna kosta en extra krona...

Efteråt fick jag skjuts till "Las Dalias" för att gå på deras Namaste-party. 
Jenny följde med fem minuter bara för att se hur det såg ut... Det va supersoft! Männen gick klädda i tunikor och hade blommor i håret, kvinnorna hade långa klänningar och flätor i håret.... Vissa va lite mer "ungdomliga" i extremt utsvängda jeans och batiktröjor :) Jag minglade runt och drack strawberry daquiris. Träffade massor av kul folk, tydligen hade Venus passerat månen (något sånt) och det gör den bara varje 120e år. Alla firade detta. Det röktes gräs i mängder, tror en hel skog marijuana hade gått åt till denhär festen. Det va en lätt dimma över hela stället. Jag rökte inget, men kände mig lite avslappnad av luften :)

Innan jag tog taxi hem flög jag till Venus och frågade om Månen skulle passera jorden, och om detta skulle ta 120 år. Sen började alla gå i slow motion och jag bara skrattade. 

Det va diverse uppträdanden ända tills midnatt:


Barnen sjöng och dansade... 

 Här sitter jag med en bira och blickar ut.... 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar