måndag 18 juni 2012

GO AND GET THE LIFE YOU WANT TO LIVE!

Jag somnar med "Entreprenörskapets 7 discipliner".

Alla sju punkter är inspirationsgivande men inatt tar jag till mig dessa extra mycket:

1. Allt är möjligt
Om allt är möjligt vad vill du förverkliga då? Som barn vet vi att allt är möjligt, som vuxna har vi tappat bort den vetskapen. Men akrobaterna vet hur man håller den vid liv. För att gå från dröm och fantasivärld till verklighet måste man göra ett val. Allt är möjligt är en dimension där frihet och ansvar möts. Du har frihet att välja och ansvar att göra allt som krävs för att göra det möjligt. 
Skapa en marknad om den inte finns, byt tjänster mot lokaler innan du har råd till egna, lär dig systemen av andra och använd dem för att skapa den verklighet du vill bygga! Låna akrobatens tänkesätt – det stävar inte efter att hitta en vinnande lösning, det är en lustfylld arbetsmyra som med sina tentakler hela tiden ser nya möjligheter och vägar fram.
2. MissLyckad
Det största hindret för ett entreprenöriellt tänkande är rädslan för misslyckande. Och för att lyckas måste man riskera att misslyckas. Clownen ser på problem och misslyckanden med nyfikna ögon, som en möjlighet att hitta nästa succé. 
När man vill skapa och förverkliga något nytt går det inte att på förhand räkna ut en felfri väg. Ett samarbete som inte visade sig bära, en teknisk lösning som inte fungerade - alla ”misslyckanden” är lärare och vägvisare för dig att hitta ditt sätt, din väg. Din succé!



Sånthär läser jag mycket. Det är viktigt att boosta sig själv när man jobbar hårt. 
Jag vill verkligen förändra mitt liv och nyckeln i dörren är jag själv!

Jag och Basse, nyår i Thai 2010 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar