måndag 18 juni 2012

IDAG ÄR EN STOR DAG

Jag kan inte sova :) Ligger och letar potentiella kunder till Renommé. För mig betyder företaget allt och är självklart, men än så länge vet ju faktiskt inte en jäkel om att vi finns. Vi måste nå ut, hitta kunder. Ska börja maila och ringa på min enorma lista imorron. Jag och Jenny har delat upp kundkontakt i alfabetisk ordning, så jag kontaktar bara företag mellan M-Ö. Mycket att organisera och delegera sinsemellan när man är två. Fortfarande tummar vi på att man hela tiden ska säga vad man tycker och tänker så ingenting blir oklart, inget får ju skada vår bäbis ;)

Imorron jobbar jag i klädbutiken 10-15 men innan och efter ska det marknadsföras :) Måste hinna med en frisörtid också, ska ta med datorn så man inte går miste om viktig "mail-tid" haha
Man är allt lite nervös, undrar hur det går. Tänk om vi inte får en enda kund på hela sommaren? I så fall har jag i alla fall lärt mig en jäkla massa om start av företag som inte är det allra enklaste. Jag ska inte skämmas för att ha vågat! Går allt åt skogen får jag väl hitta något annat att dra igång, för jag tror aldrig jag riktigt kan gå "tillbaka" till att bara jobba i tex butik. Kanske om man jobbar för någon annan men har mycket ansvar samt en bra lön, det skulle nog stimulera... Aja, ska varken säga bu eller bä om framtiden. Jag hoppas min dröm går i uppfyllelse.


Tessie är nyfriserad och fick en Tina Turner inspirerad look:



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar