måndag 25 juni 2012

PÅ SCHEMAT IDAG

Godmorgon alla fina! Idag öser regnet ner här i stan. På nyheterna sa de precis att juni 2012 aldrig haft så mycket regn tidigare, inte sedan de började mäta för typ hundra år sen... Haha, va faaanken?! 


Jag börjar jobba 9.45 i klädbutiken. Därefter blir det möte med revisorn. Även om de flesta uppdragen startar i augusti är det massa pappersarbete som behövs göras innan, och det är otroligt viktigt att alla "bas"-dokument är juridiskt korrekta.
Min ambition är att inom något år lära mig om ekonomi och juridik inom relevanta områden, man ska alltid kunna "ha koll" själv. När det väl kommer till kritan minns jag faktiskt en hel del från gymnasiet om företagsekonomi, det va ett bra drag att gå "Samhäll med inriktning företagsekonomi".

Jag kommer dock inte gå kurser än så länge. Tror hela den administrativa biten med löner kommer ge mig tillräckligt huvudbry :)

Våga vägra regn!! Tänker dra över en stor regnjacka, så man i alla fall kan skina inomhus i sommarkläder :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar