lördag 22 oktober 2011

Fun stuff

Försökte förgäves byta bort ett pass på äldreboendet imorron. Det är auktion inåt landet måndag kväll som jag ska på men jag lyckades även hitta en intressant mindre imorron.

Men jag får ser fram emot måndag istället. Det är min nya hobby att köpa och sälja från auktioner och loppisar!På måndag ska jag sikta in mig på silver. Det är tackor av vikten 1,3 kg som jag tänkte ropa in för max 4500:- Har hittat flera köpare i Sthlm som lägger 5800:- direkt i handen. Man kan nästintill kränga vad som helst i Sthlm, leksaker och vintage möbler är otroligt poppis!

Här är lite auktionsfynd jag har ute på tex Blocket just nu...
Lundby dockhus med möbler. Allt i nyskick och -70 tal:


Porslin är vanligt och lättsålt men trist. Här är lite blandat Arabia, Höganäs, Gustavsberg, Rörstrand:
 - de två randiga kopparna såldes för 700:- i veckan 
 - de två karotterna längst upp till höger köptes för 100:- och såldes för 600:-
 - de sex kaffekopparna är design Stig Larsson med Gustavsberg, köptes för 60:- såldes för 350:-




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar