torsdag 6 oktober 2011

Spännande förslag

Har ägnat en timma åt att prata med Union A-kassa, Försäkringskassan, Facket och Arbetsrättsjouren. 
Därefter hade jag tillräckligt kött på benen och ringde X.
Nu verkar det bli svårt att få ett intyg eftersom man inte bara har uppsägningstid, utan även en hel rad andra rättigheter i Sverige. Nu drogs en hel del tillbaka som sas igår.


Hur gick det då?
Nu tänker jag va lite taktisk för min egen vinning ;) Lämnar antagligen bloggen ute från och med nu.
Kryptiska ordet för idag: Ersättning utan intyg.

Som tidigare sagt:
"Man ska välja sina strider..."
Detta är en strid jag gärna lägger energi på. Visst är det jobbigt för mig, det finns ju fortfarande en viss skam över att ha blivigt avskedad. Jag känner naturligtvis att det är något som är fel på MIG eftersom det är just MIG det blivit strul med på denhär avdelningen. Jag tycker det är pinsamt och skäms över det som hänt.
Men jag är såpass rationell att jag försöker stå över ovanstående. Man ska fan inte känna skam om man inte gjort något fel!
Jag vet att jag är en duktig arbetare. Jag tycker inte man löser problem med att ta bort/avskeda den personen som vågar reagera. Jag kan gå förbi orättvisor, är ingen rebell eller någon som ska försöka vända världen rätt. Men när det kommer till mig tänker jag inte bli överkörd hur som helst. Ödmjukast utan att vara otrevlig tänker jag ta mig ur denhär situationen nöjd. Och i detta fallet struntar jag i vad folk tycker och tänker om mig, mitt självförtroende rubbas inte framåt eller bakåt av människorna på denhär avdelningen. Nu handlar det om pengar. Mina pengar som jag ska tjäna eftersom jag tagit studieuppehåll.

:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar