onsdag 5 oktober 2011

Funderingar om konsekvenser

Måste ringa min fd chef imorron. Har precis strykt massor av tider i min almanacka.

Men jag har ju tagit studieuppehåll för att jobba så mycket som möjligt i ett år och på så sätt få en stor föräldrapenning (tills framtida barn).

Jag jobbar idag minst 6 dagar i veckan (hela oktober). Har ju tagit extratider från andra jobb tex event, klädbutik utifrån mitt schema på äldreboendet. Ofta jobbar jag dubbelt, som idag jobbade jag sista dagen på mässan imorse 08-11 och därefter äldreboendet 12-21.
Nu när jag fått sparken har det ju blivigt massor av luckor i min kalender. Vem ska betala för detta??
Jag kan ordna ett nytt jobb, men det tar 1-2 veckor och vem vill anställa mig bara på de luckor jag har i kalendern nu?

Jag gick ju hem idag för jag mådde dåligt, men då fick jag ju sparken eftersom jag mådde dåligt och gick hem!? Jag kan inte va "sjukskriven" då jag arbetar på massor av andra jobb.

Undrar hur detta funkar nu. Uppsägning ger ju 30 karensdagar från a-kassan men när man får sparken får man tydligen ersättning direkt. Jag har ju massor av andra jobb, till och med på samma företag hur ser pappersarbetet ut då?

Jaja, jag har ju inget jobb att gå till imorron (känn ironin) så jag har väl tid att ringa både försäkringskassan, Unionen a-kassa mer fler för att få fakta. Borde hämta något slags "sparken-intyg" imorron. Nästan lite spännande för att se hur avdelningsansvarig/a kommer lösa detta. Jag hade tänkt säga upp tider på schemat (inget hemligt) men nu hann ju h*n före. Kanske lika bra det? Inte för att jag bryr mig eller någonsin tänker sätta min fot på stället igen - MEN jag tror inte ens man får sparka folk hur som helst i Sverige...?!

Jag tänker inte gå miste om pengar när det gäller arbete (känn ironin igen när det gäller ett "ickearbete") som jag förtjänat att få. To be continued....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar