onsdag 12 oktober 2011

Uppgradering av Evelina

Ska prova en ny filler idag. Det är Stylage som förvisso lanserades för några år sedan men har kommit starkt först i år. Det blir påfyllning i läppar och Botox i panna samt kring ögonen. Jag gör det för att jag tycker det är kul att förändra sig själv.

Hoppas det inte blir några blåmärken till Birgit Nilsson Price Award imorron... Har längtat efter en tid hos min favvosalong och idag lyckades vi klaffa ett möte! Skönt att få känna att man tar hand om sig själv, att man kan unna sig något som är så ytligt som utseende.

Angående moraliska aspekter orkar jag inte ens gå in i en analys, vill jag göra "skönhetsingrepp" så gör jag det.
Vart går gränsen? Folk peelar, filar och fuskar med sina utseenden. Varför är jag en sämre människa i somligas ögon bara för jag vill "leka" med min kropp? Jag lider inte av dåligt självförtroende, liksom många "anti-skönhetsingrepp" människor säkerligen inte går till frissan och färgar/klipper sitt naturliga hår pga dåligt självförtroende. Visst att samhällets normer har format mina ideal, men oooorka gå ner så långt. Bara för att jag använder mig av tex Botox behöver jag faktiskt inte försvara det för jag tycker inte det behövs (om nu ngn sk feministisk trädkramare som vägrar raka benen av politiska statement skulle läsa :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar