fredag 28 oktober 2011

Influensa!

Har legat med dödsångest igår och idag. Man uppskattar hälsan i avsaknad av den! Har dragit på mig influensan.... Jag bara ligger här hemma och sakta tynar bort ;) Det är så jäkla synd om mig.

Jag har dock världens bästa pojkvän som arrangerade cirkus ikväll :) Han jonglerade med olika frukter, gjorde gymnastiska akrobater (såg inte klok) sen gjorde han charader....

Naturligtvis har jag också haft panikångest över missat arbete (mindre mammapenning you know...). Eftersom jag frilansar så mycket, inte jobbar flera dagar i rad för samma arbetsgivare, får jag inte sjukersättning av någon. Försäkringskassan betalar bara ut sk "aktivitetsstöd" - men då måste man va arbetssökande. Så på måndag ska jag skriva in mig på arbetslösförmedlingen. Lika bra om jag skulle bli sjuk igen. Haha, förra månaden jobbade jag drygt 200 timmar så jag behöver absolut inget jobb. Men jag får väl förklara läget för dom så de inte skriver in mig i ngn slags jobbsökarkurs :)



1 kommentar: