torsdag 26 september 2013

BRÖSTOPERATIONEN GICK BRA HOS PLASTIKKIRURGGRUPPEN

Nu är jag tillbaka hemma igen. Tanken var att Sebastian skulle hämtat mig redan igår kväll men det var sådant fantastiskt omhändertagande av personalen att jag stannade över natten. Fick välja både lunch och middag från en lång meny (förstår inte var de hade all mat!? :)), de lyckades till och med släcka mitt kakbegär halv tio på kvällen. Vet inte hur många gånger jag plingade in personalen till rummet för diverse småsaker :)

Känns väldigt skönt att man får stanna så länge man vill på Teres Plastikkirurggruppen, många andra kliniker har ju inte kapacitet att låta patienter stanna över natten efter en bröstoperation. Men det var inga problem här! Det kändes dessutom tryggt att få träffa dr Gabriella dagen efter min bröstoperation, då kunde man återigen gå genom operationen och allt som hänt i lugn och ro.

Operationen gick jättebra och jag är så otroligt tacksam till alla som var inblandade. Anledningen till att jag mådde så bra redan på uppvaket var mycket tack vare två skickliga narkosläkare som gav mig en precis dos, just för mig. Har vart sövt tre gånger tidigare men aldrig mått såhär bra, jag var helt klar i huvudet direkt.

Jag gjorde en del skönhetskorrigeringar samt bytte implantaten. Gabriella hittade dock en stor kapselbildning på mitt högra bröst, inga kul nyheter. Hon lyckades få bort allt men jag blir väldigt orolig varför inte min tidigare läkare sa något i våras?

Kan inte beskriva hur glad jag är att jag hittat Gabriella Rudbeck Wattin på Plastikkirurggruppen.

Ska skriva ett väldigt långt inlägg senare om hur allt gick till. Förhoppningsvis kan det hjälpa någon att våga säga ifrån om de känner sig missnöjda med sin operation, eller så kanske man bara är nyfiken på hur ingreppet går till och hur man känner sig genom processen. Jag tänkte även berätta lite om kapselbildning och vad detta är!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar