fredag 13 september 2013

RESER TILL ARMENIEN NÄSTA VECKA

Jag drar till Armenien på tisdag! Fick äventyrsinfall igår och satte fingret på kartan.

Armenien har rykte om att vara gästvänliga, det är billigt och det ska vara relativt lätt att ta sig runt (om man bortser från obefintlig engelska på landsbygden plus ett eget alfabet :)). Perfekt! Efter två timmars research bokade jag flygbiljett via Ryssland. Det blir tisdag till söndag nästa vecka!

Jag har bokat in mig på ett vandrarhem i Jerevan (huvudstaden) där jag ska bo iaf första nätterna. Jag bor i sovsal med 8 bäddar, så ressällskap lär jag hitta (åker ensam). Det kommer bli så häftigt, sitter och planerar dag för dag!! Jag ska verkligen vara aktiv och ta mig runt i landet. Naturen verkar vara helt amazing...
Varje dag ska jag ta mig till en ny plats och jag ska inte komma hem utvilad :)
Jag har dessutom en del möten, resan är ju främst jobbrelaterad.

Ringde till Basse på jobbet och han var förvånad typ en minut ("har du numret till hunddagis"). Ringde mamma men hon hade inte tid att prata (??). Ringde pappa som sa "Jaha, vad kul" och sen började prata om något annat. Det verkar aldrig vara någon som blir förvånad längre :)
Visst verkar det vara fint!?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar