tisdag 24 september 2013

IMORRON BLIR DET OPERATION

Imorron är en spännande dag, jag ska göra en korrigering av mina bröstimplantat! Det är ett litet helvete om man en gång gjort sina boobs med dåligt resultat. Har vart två gånger hos X-kliniken i Malmö/Landskrona, en gång för min första operation 2007 och en gång för gratis korrigering 2008. Blev inte direkt nöjd andra gången heller och gillade inte attityden hos läkaren.

De implantat jag har nu sitter för högt upp och min gamla läkare verkar inte få till det. Dessutom känns ena implantatet "konstigt", typ buckligt. Har dragit mig för att gå dit en tredje gång men fick tummen ur i februari i år. Då tipsade han (läkaren) mig om att gå ner i vikt eftersom tuttarna skulle förändras i takt med min viktnedgång, men han höll med om att implantaten satt för långt upp och skulle göra en tredje korrigering för 17 000 kr. Hahahahahaha :) Vilken skön snubbe! Varför i hela friden skulle jag gå ner i vikt!?

Nej, sån energi gillar vi inte. Jag har som tidigare nämnt besökt Plastikkirurggruppen för fillers, botox samt ansiktspeel och vart väldigt nöjd med bemötandet. För några veckor sedan besökte jag dr Gabriella Rudbeck Wattin och jag säger bara "Wow, vilket omhändertagande!". För första gången kändes det inte obekvämt att ta av sig och prata om sina komplex framför en spegel. Gabriella kändes så otroligt naturlig att prata med, inte bara för att hon var kvinna - utan för att hon faktiskt brydde sig på riktigt.

Gabriella lät mig klämma och känna på flera olika sorters implantat, något jag aldrig tidigare fått göra hos en klinik (har vart hos flera för konsultation 2007 innan jag bestämde mig för den skånska). Hon tog sig verkligen tid, jag tror jag satt över en timma hos henne! Gabriella hade även burkar med olika sorters fyllning man kunde välja i implantaten. Jag fick lära mig allt om själva operationen, fick veta varje steg i processen. Jätteintressant!

Aja, ska skriva ett längre inlägg om mitt besök senare tillsammans med utvärdering av operationen. Förhoppningsvis kan det hjälpa andra i samma sits, dvs som är missnöjda med sina bröstimplantat, och att de kanske tar kontakt med Gabriella.

Hade jag vetat att det skulle vara såhär mycket jobb kring en förstoring hade jag nog inte gjort operationen över huvudtaget. Som tur är (ta i trä inför denna gång) har jag aldrig haft kapselbildning. Hoppas inte få det denna gången då jag ska byta ut mina implantat.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar