fredag 20 september 2013

SEMESTER I ARMENIEN

Befinner mig sedan i tisdags i det lilla landet Armenien. Har det underbart, det är precis denna typ av resa jag var ute efter. Det finns inte så många turister så landet är fortfarande väldigt orört. Man är alltid lite osäker på hur säkert det ska vara, speciellt när man reser ensam (och dessutom är ung kvinna) men det är otroligt lätt här. Nästan lite för enkelt för min smak ;)

Folk slänger en förvånad blick åt mitt håll när jag promenerar på stan, men stirrar absolut inte. Kriminaliteten är obefintlig och jag ser nog ganska dum ut när jag har ett fast grepp om väskan, framflyttad på magen :) Jag har gått ensam sent på natten till och från vandrarhemmet, och det är verkligen väldigt liten risk att man blir överfallen (jämför med Sverige där man absolut inte ska gå ensam).

Jag ska göra ett längre inlägg med bra turistinfo och prisuppgift, så de som googlar hittar hit inför sin Armenien resa.

Jag är mest här för att söka nya kunder och se hur mitt företag kan integrera (använda sig av) armeniska befolkningen.   







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar