söndag 12 februari 2012

FETTSUGNING FÖRE OCH EFTER HALS OCH HAKA

Har ni sett vilken fin skillnad? Rensade min gamla dator och hittade min operationsbilder. Gjorde fettsugning på hals och haka. Jag minns att jag vart så sjukt glad tiden efter, kände mig så mycket vuxnare när jag blev av med det där "babyhullet"... Det va ett helt nytt sätt att se sig själv på bild, slapp vrida och sträcka på halsen varenda gång man blev fotad... Jag ser ut som en tioåring på vänstra kortet och en vuxen kvinna på högra! 




4 kommentarer:

  1. Hej!
    Super fint resultat! Jag har funderat på att göra samma.
    Men är rädd att det ska bli fel. Hur länge tog det för dig att läka
    och att färgen på huden skulle gå tillbaka och vart gjorde du ingreppet?
    Tack på förhand!
    Mvh Isabell

    SvaraRadera
  2. Hej! Visst blev det fint! Jag rekommenderar ALLA som hade samma "problem" som mig att göra det. Jag blev verkligen en helt ny människa på bild! Oavsett om det kostar runt 15 000 är det värt varendaste krona.

    Det blir inte fel om du går till en svensk läkare... Kolla dock upp hur många operationer han/hon har gjort tidigare samt om denne har några reklamationer/anmälningar på sig. Välj gärna någon känd klinik. Jag som studerar (har uppehåll på obestämd tid) vet att det är ett väldigt "simpelt" ingrepp. Naturligtvis kan det bli infektion osv men risken är otroligt liten.

    Jag hade blåmärken drygt en vecka efteråt, läkaren går ju in och "sågar" bort allt fett så tusentals blodkärl går ju sönder = blåmärken kring heeela halsen. Huden gick tillbaka samma dag, om man inte har flera centimeter dubbelhaka (som på väldigt äldre) går huden tillbaka direkt.

    Jag gjorde mina ingrepp på Citadellkliniken. Vill dock inte rekommendera. Blev inte supernöjd med mina bröst, och jag kan tycka Peter Cosmo är aningen arrogant figur. När jag skulle göra om mina bröst (reklamation) bad han mig banta "för dina bröst ser annorlunda ut om du har en slankare kropp". Detta trots att jag verkligen inte vart tjock, aldrig ens mullig. Men han har kanske lite förvrängd kvinnosyn :(

    Lycka till!!

    SvaraRadera
  3. Tack snälla för svaret! Ja jag tycker att det är så otroligt snyggt med en snygg profil. Ja vi får hålla tummarna helt enkelt! Du har en bra blogg föresten! Hoppas att du får en toppen sommar & midsommar! Mvh Isabell

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag måste också kommentera dina bilder, jättefint resultat, kan förstå att du är helnöjd :)
    Jag har funderat på att göra samma ingrepp jäättelänge och är så glad
    att jag hittade din blogg. Så, hoppas jag också kan ställa några frågor?

    Jag har varit på konsultation hos plastikkirurgen och han sa till
    mig att man måste ha plåster i 6 månader på de små hålen de gör
    där de sticker in instrumenten, var det så för dig?

    Hur länge var du tvungen att använda förbandet? Länge?

    Ser man någorlunda normal ut efter cirka 2 veckor, är inte direkt
    sugen på att det ska synas väldigt tydligt att jag gjort ett ingrepp.
    Har inte så stor dubbelhaka så därför hoppas jag på det, men det
    kanske är lite väl optimistiskt?


    Hoppas på att få höra från dig!

    Med vänliga hälsningar,
    A.

    SvaraRadera