fredag 24 februari 2012

NYTT JOBB

Jag har börjat på nytt (mer) jobb idag. Va ju i Kolsva förra helgen och slog ihjäl några timmar med att söka lite extra jobb. Vill jobba mer än heltid nu när jag ändå har studieuppehåll just för att jobba. Dessutom tror jag alltid det är bra att vara aktiv på arbetsmarknaden, man ska alltid vara aktiv med jobb. Man ska alltid se sig om vart man kan utvecklas både privat (som person), affärsmässigt (cash, tjäna mer) och yrkesmässigt (erfarenheter).


Nu har jag fått jobb på kontor! I måndags va jag på arbetsintervju hos ett företag som precis va i rekrytering. Hade skickat en spontanansökan via deras hemsida och träffat precis i rätt tid :)
Provjobbade i tisdags och det gick jättebra, så jag fick jobbet! Jobbade 09-17 idag, hann precis hämta upp Jonas på centralen (det är han & jag som drar till Tanzania nästa vecka) innan jag kom hem och hoppade in i duschen för att piffa mig till nästa jobb...



Spännande med kontor!! Sitter i kundtjänst så det fortfarande mycket kontakt med kunder/människor. Känns lite udda att börja på en ny arbetsplats, är ju van med mina events osv men att komma permanent till ett ställe!! Nya kollegor, många kommer säkert bli bra vänner osv... Naturligtvis är jag kvar i klädbutiken också. Började i Falkenberg, har haft foten inne hos denhär kedjan snart sex år. Tänk va fort tiden går!! Där kommer jag nog alltid finnas mer eller mindre :)
Äldreboendet ligger ju varmt om hjärtat, men det är ju bara på en speciell avdelning jag vill jobba på... Det blir så sällan tider där :(








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar