lördag 10 mars 2012

3 DAGAR SAFARI

Jag har åkt ensam till Arusha nu, Jonas är kvar på safari till måndag. Jag bor på ett jättemysigt litet vandrarhem som lyckligvis har internet! På måndag möts jag och J upp igen när vi flyger till Dar Es Salaam.  

Angående min safari! Jag vet inte riktigt vad jag ska börja, vad jag ska skriva. 
Det har vart helt otrolig, jag har sett så mycket djur... Såg fyra av " The Big 5" dvs lejon, noshörning, elefant och buffel. Leopard hann vi aldrig se, det kändes inte superviktigt heller. Leoparder jagar nattetid och kommer ner från sina träd tidigast kvällstid (de ligger och vilar på dagen), och vi va helt slut varenda kväll!

Det va så otroligt mycket djur i de tre nationalparker vi besökte. Återigen, tror nog fanken jag sett varenda ett i alla de naturprogram man sett om savannen :) Det var inte bara en gång man såg tex en elefant, nej, varje dag såg vi enorma horder av tex zebror, bufflar, antiloper m.m. Idag såg vi ett 50-tal elefanter i en grupp! 
Tog ungefär 400 kort men har nu "bantat" ner mitt safarialbum till hundratalet. Svårt att välja vilka jag skulle ta till bloggen!

Lake Manyara i bakgrunden med en hord giraffer:

Lunchtime! 


Giraff undrar vad för konstiga djur som kommer till hans hem :)

Som om inte elefant är tillräckligt ser vi giraff och flamingos i bakgrunden:


Buffel, ser ni apbäbisen som åker snålskjuts på sin mamma...?

Flodhästar, som då och då kommer upp och "vinkar" med öronen

Ett av våra "camps". Ganska ok utsikt :)


Soluppgång, vi satt på en av platserna på bilden ovan:

Precis anlänt till Ngorogoro kratern och ska börja åka neråt:

My homies:

Flamingos i bakgrund och gnu med zebra i förgrund :)

Noshörningar

Sagoställe, så vackert:

Roadblock!!!

Lejon. Två honor denna gång:

Hänger lite med zebror :)

Flodhästar från vår lunchutsikt vid sjön:

Noshörning!

Såg fyra sorters gaseller, detta va den största av dem!

En hyena försöker sig på gnuerna. Det lyckades inte!
Efter några halvhjärtade jaktförsök jagade en gnu iväg honom.

Denhär horden hade massor av små, små bäbisar!

Safarigänget!

Bilen, såhär satt vi i tre dagar! Jag och Jonas, två franska tjejer och en grabb från England!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar