lördag 3 mars 2012

STONETOWN

Då vart vi ö-bor! Vi har anlänt till Stonetown som ligger på Zanzibar. Massor av turister och inte i min smak. Stonetowns kännetecken är "de spännade små snirkliga gångarna bland de massiva stenhusen där man kan köpa allt mellan himmel och jord."

Nu kommer jag va en partykiller; vad är det för intressant med de små gränderna här? Det ser precis ut som Grekland eller Spanien...!? Fast de sistnämnda är mysigare :)

Haha, ni får ursäkta men jag njuter av tillvaron och tycker det är jätteskönt att vara på semester. Jag tycker det är härligt att vara i solen, häftigt att vara i Afrika men jag vill gärna ha lite mer spänning... Det är inte förenat med barnfamiljer och pensionärer.

Jag förstår inte hur folk kan tycka detta är äventyrligtHar pratat med massor av folk som vart här, läst på nätet osv. och alla verkar beskriva detta som värsta kulturella bergochdal banan. Nja, inte direkt. Allt är ju för turisterna.

På kvällen anordnas en stor matmarknad vid hamnen där man kan köpa all möjlig plockmat för en billig peng i de olika stånden. Men det är knappt någon lokalbefolkning som handlar och jag vill ju äta sånt som lokalbefolkningen äter....! Jag vill äta gryta gjord på rester av en ko, jag vill hitta en klöve eller mule i min soppa. Jag vill få sånt som jag inte kan få hemma.

Som sagt, jag njuter av min semester men kommer jag till Stonetown igen blir det med Basse och barn.  










1 kommentar:

  1. Tjena Evelina!
    Läser mig igenom dina bra blogginlägg, mitt namn är Tobbe och älskar resor. Odlar lite planer för just Tanzania.. men skulle vilja få kontakt med någon pålitlig som varit där, skulle du inte kunna vara snäll att dra mig ett mail på dahltobbe@gmail.com så jag kan få reda ut min frågetecken :)

    Tack på förhand!

    SvaraRadera