tisdag 6 mars 2012

SISTA DAGEN PÅ ZANZI

Börjar få hemlängtan. Inte så bra med tanke på att det är en vecka kvar. Blir kanske bättre när jag åker iväg mot safari, dagarna går ju fortare om man är mer aktiv. Idag va tanken att vi skulle ut och dyka med hajar men det har vart oväder med åska hela natten och blåsten höll i sig på morgonen, då är det inte läge på att ge sig ut på havet. Istället så åkte vi på utflykt med en jag lärde känna imorse tjej (Linda från Hökarängen J) och tittade på olika kryddor, sk ”Spice tour”. Turistigt och trevligt. Det va kul att göra något som stimulerar flera sinnen såsom smak, lukt och syn. Ikväll ska jag och hon till Nungwis enda riktiga bar och dricka några drinkar. Mitt ressällskap ska umgås med sin nya flickvän ikväll.

Jonas och hans dejt hade pratat om giftemål igår och han funderar allvarligt på att göra det. De hade blivigt stoppad av polisen när de promenerade på stranden, de på påstod att en vit man inte fick umgås med en svart kvinna. För att Jonas och dejten skulle få fortsätta gå vidare hade han vart tvungen att muta dom. Jag hade dragit direkt, skitit i allt eftersom de tre poliserna hade dragna vapen (!!), men Jonas hade tydligen gett dem pengar och gått vidare... Varje dag är ett äventyr med min Jonas :)

"Hemma hos" Linda:

Här va vi på kryddutflykten.
Citrongräs, sååå fräscht!

Tittar på muskotnöt. Helt illröd som färsk..!?

Vacker och vackrare :)

:)

Här är några av kryddorna jag fick med mig. Peppar, kanel, vanilj, gurkmeja m.m.
Allt ska hem, tänk va kul att laga mat med det sen!



1 kommentar:

  1. Hej på Dig!
    Jag bara googlade och kom in på din blogg!! Ja visst är Zanzibar - Nungwi en saga. Det var 2.dra gången vi var där & denna gång 6 v. kom hem den 4/3. Man får ej nog av det stället & den lokala befolkningen. Jag jobbar som Distr.sköt. & jag har bestämmt att jag bara ska fixa ett jobb där & bara vara..... Gallen längtan tillbaka :-)

    SvaraRadera