lördag 24 mars 2012

BIOLÖRDAG

Ikväll blir det bio med Jenny. Basse ska ha grabbkväll med Mario Cart...

Mina p-piller tog slut idag och tanken slog mig att inte hämta upp nya. Jag som tjatar så mycket efter barn liksom, vill ju helst ha bäbis igår... :) Men även om jag försökte idag kunde jag inte föreställa mig att helt plötsligt sluta med pillerna. Jag och Basse sa förra året att; "nästa sommar, då jäklar ska vi börja producera..." :) Men helt plötsligt är det typ april 2012 och man känner sig inte direkt mognare eller mer redo nu... Fast man vill ju verkligen ha en egen liten familj. Man kommer väl aldrig bli helt redo, förberedd?
Vad krävs för att man ska våga!? Stor villa med vacker inredning, en välskött trädgård med en liten gunga mellan två äppelträd och en finkrattad sandlåda? Fast jobb? Mentalt blir man väl aldrig förberedd!? Eller är man mycket väl redo, men naturligt orolig?! 

Vi har ju båda bra jobb, fin stor lägenhet. Räcker inte det? Både jag och Basse kommer alltid ha tusen bollar i luften, vi har alltid något karriärsmässigt "på g"... En stor villa med stor trädgård kring innerstan kostar runt 10 miljoner och det kommer vi inte hosta upp inom kort. Blir gaaaaaaalen av allt funderande!

Svårt! Att ta detdär steget att sluta äta p-piller. Att aktivt välja att "nu skaffar vi barn". Det är ju skitläskigt! Det bästa vore i mitt (vårt) fall om en graviditet kom som en överraskning Men det blir det ju inte när man käkar "le pills".... Läskigt det där med barn, skitläskigt.

Sen vet man ju faktiskt inte ens om det går att få barn, eller hur lång tid det skulle ta om det skulle gå... Ikväll blir det i alla fall inga barn gjorda, inga barn med Basse men en bio med Jenny :)

Bestämde mig redan i Falkenberg att jag skulle skaffa en liten hund. Tror det va sommaren 2006 när jag bestämde mig för att skaffa just en liten pudel. 2008 pushade Jenny N (inte bio-Jenny) mig att köpa Tessie.
När jag hämtade lilltussen i Täby grät jag hela vägen hem. Höll henne innanför jackan när hon gnydde hela vägen :) Jag satt på tuben och va livrädd. Skulle jag ansvara för detta livet i femton år framåt!? Va faaaan hade jag gjort?! :)))
Fast sen blev jag ju världens bästaste mamma till världens finaste och väluppfostrade pälsboll :) <3



1 kommentar:

  1. Ett tips är att hitta en anledning till att sluta med piller förutom att skaffa barn. Exempelvis att du inte "vill tillsätta onaturliga preparat", minska risken för blodpropp etc. Börja "skydda" er med kondom. Efter en whisky eller tre så "råkar" ni helt plötsligt glömma skyddet och hoppsan!! -en bebis! Allt i livet går inte att planera och jag personligen hade aldrig hittat rätt tillfälle om det inte skett av en liten "olycka" :)

    SvaraRadera