måndag 12 mars 2012

KATASTROF PÅ FLYGET

Jag har vart så rädd idag! Planet vi flög hamnade mitt i en storm, och nu i början av regnperioden är vädret inte att leka med här nere. Det är så intensivt, på bara fem minuter blir himlen svart, det börjar blåsa/storma och kort därefter vräker regnet ner konstant 30 minuter. 


När vi flugit ungefär en halvtimma började det guppa lite och det är läskigt men helt ok. Har flugit små plan tidigare och vet att det kan kännas en del. Men helt plötsligt tänds lampan för säkerhetsbältet och en flygvärdinna börjar lite nervöst tala i högtalarna; "vi kommer flyga genom en storm så sitt ner, spänn fast er och va lugna". Jag va inte lugn. Planet bokstavligt talat kastades upp och ner, fram och tillbaka i luften. Jag och flera andra skrek rätt ut när vi flög som ett löv i vinden. Man lyfte typ från stolen ibland när planet hastigt sjönk. Ljuset släcktes två gånger och flera luckor öppnades.

I mitt inre såg jag texten längst upp på expressen.se: Just nu: Två svenskar befaras döda i flygolycka i Tanzania. Haha, jag trodde verkligen jag skulle dö, va så ynklig. Det enda jag tänkte på va att jag måste försöka smsa Basse och säga att jag vill att han skulle hitta någon ny om jag dog, att jag bara ville att han skulle va lycklig osv :) 



Men efter kanske en femton-tjugo minuter hade vi i alla fall kommit ur ovädret... Jag va så jäkla tacksam :)
Liten man är ibland! 




Här någonstans började jag andas igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar