måndag 5 mars 2012

NUNGWI PÅ ZANZIBAR

Som rubriken lyder har jag och Jonas nu tagit oss norrut, bor i en liten by som heter Nungwi. Riktigt paradis!! Har fått tag i internet, det går sjukligt långsamt men funkar :) Här är det visserligen turister men inga mängder och det känns som om man "är långt hemifrån". Detta stället diggar jag, resan tar sig ^^

Innan vi reste hit tänkte jag lite negativt:
"Men hur många paradisstränder kan man se egentligen, kan det va så intressant att se en till...?" 
Har man vart lite överallt i Thailand så har man ju sett supervackra stränder... Men Nungwi är något helt i särklass, det är som taget ur en saga. Det är den visuellt vackraste platsen jag besökt!

Det går inte att göra mycket mer än "inte göra något" här, alla aktiviteter som finns är havsrelaterade. Idag har vi vart och snorklat ute bland korallerna, solat på stranden samt druckit några öl ;) Ikväll har vi beställt hummer till grillen och imorron ska vi ut på havet för att dyka med hajar! Riktigt spännande, det ska finnas "gråhaj" någon timma ut från land. De blir flera meter långa men är ofarliga för oss människor (normalt sett, de är ju vilda). Naturligtvis dyker vi ändå i burar när vi ska mata dom.... ^^

Måste förminska bilderna innan jag lägger upp dom, därav kass kvalitet. Ska ordna om det när jag kommer hem.... Enjoy och dröm er bort!! :)

Från dörröppningen på vårt rum:

Här bor vi:

Frukost...






Snorkling!! Kör med t-shirt, solen är i zenit och steker oss levande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar