söndag 18 mars 2012

SVÄRFÖRÄLDRAR PÅ BESÖK

Idag har svärföräldrarna vart på besök! Vi åt lite lunch och gav oss ut på loppisjakt. Det finns massor av bra loppisar vår/sommartid i Stockholm, men än så länge har inget kommit igång ordentligt. De flesta förorter har bara en gång i månaden såhär års och de hålls såklart alltid efter löning, så vi får vänta till nästa helg :)

Jag är för övrigt ledig idag, så jäkla skönt!! Småpysslar och donar här hemma... Målar ramar, gör rödbetsbiffar, rensar garderoben... Funderar på om inte jag ska sälja ut på någon loppis snart. Har massor av kläder och en del små auktionssaker som jag vill bli av med snabbt. Orkar inte med allt jobb på tex tradera med kläder. Bättre att sälja ut allt på en gång, även om priset sjunker...

Ni vet väl att jag köper på auktioner och säljer hemma? Idag sålde jag ett skåp i rokoko tillverkat 1910 från NK. Ett gammalt auktionsfynd som stått i förrådet. Ska rensa ut här hemma närmsta veckan. Jag är pank och behöver stålar, om inte till mat så till nästa resa om några månader :) Jag och Basse åker till Las Vegas och San Fransisco i juli....!! Igen :)


Le Schkåp:

Hittade en låda med kökshanddukar och jättevackra bordsdukar i lin.... Köpte lådan för en tjuga och kommer nog få en femhundring, det säljer bra på tradera :) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar