fredag 2 mars 2012

FRAMME I TANZANIA

Jag känner direkt att Tanzania är "Africa-light" och jag tror inte det blir så väldigt äventyrligt. Det är lätt, nästan lite för lätt att resa runt. Fattar inte alla resenärer som skrivigt recensioner på nätet att det skulle va läskigt att gå ut i korta shorts, ensam tjej på kvällarna? Här är det ju muslimskt, men shorts och linne duger fint. Klart man får blickar, men det känns ju naturligt när man är mitt i Afrika? Det är bara att ignoera, inte ta åt sig och titta åt ett annat håll.
Sen att det skulle vara kriminellt och att man inte ska använda smycken...? Klart man håller i väskan, men det räcker med "common sense" här... Har man lite skinn på näsan är det absolut inga problem att ta sig runt.

Näää, jag trodde detta skulle bli värsta äventyret men har man rest en del är Tanzania "piece of cake"! Alltså det kommer bli en awsome resa, men mer avslappnat och inte så kämpigt som jag kanske föreställt mig.


Självklart åker vi lokalt! Kostar ungefär en krona...
Först skriker man ut vart man ska och när någon buss saknar ner gäller det att springa ikapp och hoppa på i farten!



Fiskmarknad:





Hmm, lite överfull båt!?





Fotboll är alltid lika spännande :) 
Har man bara en tv per gata blir det utomhus arrangemang...


Dar Es Salaam:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar