måndag 17 september 2012

HELGENS BESTYR

I helgen va svärföräldrarna här och firade mitt namnbyte. I lördags hade vi bröllopsmiddag här hemma och vi satt uppe med några glas vin långt in på småtimmarna. Det är en intressant och värmande upplevelse att ha en "bonus familj" :) Jag är uppvuxen ensambarn med föräldrar som aldrig direkt vart tillsammans men när jag träffade Basse blev det helt plötsligt en massa nya familjemedlemmar! Mina barn ska ha syskon, helt klart. Och förhoppningsvis två föräldrar ihop hela livet ;)  

Jag och Basse hade önskat oss en filékniv som vi också fick, vi blev jätteglada.
(Jaaaaaaa ok, Basse va aldrig inblandad. Men nu är vi gifta och damen bestämmer i hemmet :))

Idag har jag ringt runt och letat kunder till Effecta. Har fått drygt 40 nej, så snart borde det ju nappa :) Jag ringer företag som ska ställa ut på en stor mässa till jul, och någon av alla de hundratals ska jag nog kunna hjälpa! Jag menar: självklart ska de ha en duktig eventpersonal som "drar in" kunder till deras monter.... Ska fortsätta med 40 nya imorron!

Jag har även reggat mig på diverse föreläsningar för företagare. Kan va skönt att träffa andra och höra experter ge råd och tips. Inte för att jag direkt vet jag jag skulle behöva hjälp med, men det är alltid bra att utbyta upplevelser, frågor och funderingar samt lyssna på vad erfarna företagare har att säga.
Idag är det en föreläsning 17.30-20.30 hos Skatteverket på södermalm. Har packat min diktafon och anteckningsblock!

Den vilda bröllopsfesten i lördags. Jag planterar sticklingar och Basse pusslar ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar