söndag 9 september 2012

KAN INTE HÅLLA MIG...

Jag lämnar Renommé Eventpersonal! Det är alltid action i mitt liv :) Jag och min kvinnliga kollega har senaste tiden känt att vi drar åt olika håll. Jag har även svårt att släppa på kontrollen, även om jag delegerar uppgifter. Jag satt som VD med veto men jag trivs mer med anställda som rådgör, inte 50/50. Under denhär tiden har jag funnit en väldigt stark mentor som själv driver ett enormt kommunikationsbolag, denna personen finns som "stöd i ryggen". Jag går därför ur som bolagsman i Renommé Eventpersonal för att ensam starta samt driva X Eventpersonal.

Det va jag som byggde upp Renommés hemsida och grundade personalbasen, men för att processen av fördelningen av företaget skulle gå snabbt lät jag min kvinnliga kollega ta över allt. Hon gav mig inga pengar och jag lät de uppdrag jag drivit in överlåtas åt henne. Jag önskar henne stort lycka till! Det är en superdriven tjej, men våra ideé visade sig gå åt olika håll och därför gör vi en fission. Vi är båda glada att vi startade tillsammans, utan varandras hjälp hade vi nog aldrig kommit igång! Vi kommer fortfarande finnas tillhands för varandra, om det behövs. Vi är vänner och nu kommer vi kunna umgås igen som "privat" :)

Jag tror inte det kommer ta längre tid att nå uppsatta mål på egen hand. Snarare snabbade då jag kan "köra mitt eget race".  Jag har ju redan byggt upp kundrelationer som kommer följa mig oavsett företagsnamn.

Sneakpeak på min nya fräscha sida, den släpps i mitten av nästa vecka!




1 kommentar:

  1. Det kommer gå strålande! Lycka till! Och tappa aldrig det driv du har! :)

    SvaraRadera