tisdag 18 september 2012

ROLIGT I GÖTEBORG

Kom hit vid 12-tiden. Hoppade på en buss till Björröds Industriområde (?!) och gick därefter en halv kilometer. Ett jäkla kånkande på en enorm rullväska, innuti den låg min stora backpacker rygga. Nu jäklar skulle Eve hämta spons!

Mitt i ingenstans ser jag en stor röd skylt: "Gibbon". Traskar ditåt.

Väl inne frågar jag efter "Roger" som jag haft kontakt med. Kvinnan i receptionen ringer upp killen på hans kontor. Hon hummar lite, sänker telefonen och vänder sig mot mig:
 - Hade du avtalat tid...?
 - Ehh, ja alltså jag skulle hämta lite saker.... Evelina heter jag... Alltså tjejen från Stockholm, ehh, som skulle ha saker till ett hundhem... I Budapest.... Liksom... Alltså, typ konstiga tjejen som skulle ner till Ungern...
 - Hrm, ok.
Kvinnan för luren mot örat och fortsätter konversationen med "Roger".
 - Evelina, någon "konstig"...

Hon lägger på luren och vänder sig mot mig med ett stort leende.
 - Ja men NU förstod han vem du va! Han kommer alldeles strax!

Roger visade sig vara VD för hela bolaget. Det blev jag informerad om när jag avspänt skulle "bounda" lite och frågade om hans roll på företaget.
 - Tja... Vissa kallar mig VD. Andra chef.... Vissa säger ägare...
Suck, att jag aldrig lär mig bakgrundchecka viktiga personer. 

Men vilken jäkla pangsuccé det va!!! Jag lämnades framför två enorma pallar fullastade med kartonger där jag fick fylla mina väskor. Rev kartonger och packade hundtillbehör så svetten rann! Jag tror nog fanken jag fick ihop mer än 40 kg. 

Tänk va stor skillnad en liten människa kan göra. Eller ja, med hjälp av ett fantastiskt företag som va villig att skänka allt :) Förstår ni hur jäkla överlyckliga hundhemmet i Budapest kommer bli? 
Jag kan garantera att de aldrig sett något liknande. Jag har alltså upp emot hundratalet tjocka läderhalsband, rejäla läderkoppel, kedjor, leksaker, skålar med en jäkla massa mera...!! Tänk va man faktiskt kan åstakomma med endast en liten gnutta vilja!?

Nu sitter jag på Scandic Rubinen och äter middag. Är så överväldigad över alla sakerna jag fått. Imorron ska jag skriva en recension av vad jag anser om företaget Gibbon. Läs detta!

Förresten.... Vet ni vad värdet va på de åtta lådor jag plockade till mig?
30 000 kr i butik. Just sayin´... 

En timmes resa från Göteborg central. Where the hell am I?

Gibbon - märket ni väljer i butiken från och med nu.

Tror ni jag gick bananas?!

Det syns inte riktigt på bilderna, men det va gaaaalet mycket saker!!

Kände mig lite vilsen. Det va ett enormt lager!

Väl på plats insåg jag att bussarna gick en gång per timma. Jahapp. Bara 45 min då.

17.30. Maaaat (och ett glas chablis) på Scandic Rubinen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar