tisdag 25 september 2012

JOBB, PLUGG, TV, VALP OCH LOPPISAR

Ja, man hinner visst inte allt man vill här i livet :) Sorry!

Igår började skolan på riktigt, dvs jag kommer från nu gå på schemalagda lektioner. Ungefär två-tre gånger i veckan har jag föreläsningar och varje dag ska jag studera hemma. Om sex veckor har jag en tenta jag måste klara för att få vara kvar på skolan som sjuksköterskestudent. Min rektor tycker jag "vart för oseriös och strulig" för att vara värd min plats på eftertraktade skolan. Vilket är delvis rätt, nu måste jag välja: antingen bli klar syrra eller skriva ur mig från skolan.
Trist bara att rektorn har en sån jäkla attityd. Ingen förutom just jag kan berätta för mig själv vem jag är eller vad jag platsar. Ja, eventuellt min familj som tex Basse. Skulle aldrig falla mig in att ta förolämpningar av människor som inte känner mig. Omg, irriterad jag blir.

Företaget går bra, det är ju inte så att jag bokat in hundra jobb men jag känner att grunden för Effecta Eventpersonal växer. Det är otroligt mycket att lära sig som egen företagare, och jag vill inte överlåta något till tex en revisor - innan jag själv lärt mig. Imorron är det ytterliggare utbildning hos Skatteverket, denna gången i bokföring.

Det händer så mycket i mitt liv, hela tiden, varje dag. Det känns svårt att försöka sammanfatta i en blogg. Ni får hänga med bäst ni kan :)

Igår kikade jag och Basse på en liten pudeltjej... Farligt nära tillökning ;) Idag ska vi skriva över Tessie även på Basse, inte för att det är mer än en formalitet men det känns viktigt för mig.

Snart startar programmet "69 saker om sex" jag medverkar i. Jag anser att det är viktigt att man vågar prata om sex och samliv. Internet når människor i snabbare takt än vi faktiskt kommunicerar i "verkliga livet". Mycket förskönas och allt ska va "så jäkla perfekt". Allt från kroppar till fabulösa sexeskapader. Nu är det dags att på ett humoristiskt sätt hämta ner det laddade ämnet till jorden. Jag och de andra tjejerna på bilden sitter i en panel där vi talar om allt möjligt inom sex och samlevnad. Titta, skratta och känn igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar