torsdag 24 maj 2012

EXTRA PAIR OF HANDS...

...Exakt så beskrevs min arbetsuppgift idag. Det har vart sååå kul!! Jag blev grymt taggad av ett assistentjobb, att vara "högra handen" åt chefen. Jag fick göra allt mellan himmel och jord. Jag älskar att få direktiven "just fix" :)

Va utrustad med ett kreditkort från Facebook och reste runt halva stan för att utföra diverse uppdrag :) Till exempel bestämmer sig någon betydelsefull person att klaga på rumstemperaturen, vilket innebar att Evelina omedelbart fick ge sig ut för att skaffa fläktar. Således: In i taxi till närmsta elekronikaffär. "Vänta här, du får en hundring extra. Jag kommer strax". Bråka in tre enorma golvfläktar. Svettigt. Taxinota dryga femhundringen. Chefen nöjd. Jag nöjd. 

En halvtimma senare fick jag reda på att någon jetsetare fyllde år. "Fix something nice for celebration". Ringa taxi igen. Tänka fort, "vad kan jag hitta på som present?". Resultat: Skumpa, blommor för en tusenlapp och en liten tårta :) Chefen nöjd. Jag nöjd. 


 Skumpa är ju självklart. Först stopp vid Systembolaget... 

Men vad ska man ha till? Tårta är för stort....

....en stor muffins blir bra! Så vi stannade förbi ett café....
Kanske ett litet tårtljus på?...


Ja, klart vi ska skaffa tårtljus... "Närmsta matbutik!"

En snabbis in på Ica....

















...in i taxin igen. Taxametern når snart tusenlappen :)

Mission completed! Tillbaka till kongressen.

Kongressen:




Haha, denhär bilden passar inte riktigt in. Men kryssningsbåtarna gick precis utanför. Lite surrealistiskt känsla med så stora fartyg så nära inpå :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar